De afaceri

3 Sfaturi pentru dezvoltarea unei firme de contabilitate

Specializati-va firma

Gasiti-va o specializare si dezvoltati-va toata afacerea in jurul sau. Poate va place sa lucrati cu firme de comercializari diverse cu stocuri, sau poate va place lucrul cu PFA-urile, ori poate va place sa lucrati cu ONG-uri, poate aveti o slabiciune pentru domeniul IT… Gasiti-va specializarea si faceti-o principalul dumneavoastra atu. Invatati cat este posibil toate chichitele contabilitatii specifice acelui domeniu si oamenii vor solicita sa lucreze cu dumneavoastra pentru ca aveti mai multe cunostinte despre domeniul lor comparativ cu un alt contabil, mult mai generalist. Asa ca nu mai amanati si gasiti-va chiar AZI specializarea dumneavoastra!

Nu neglijati importanta scolarizarii

O scolarizare este foarte importanta; nu doar a dumneavoastra, cat si cea a colaboratorilor. Nu o neglija. Din punctul dumneavoastra de vedere, duceti-va la acea pregatire continua obligatorie la CECCAR, duceti-va la numeroasele cursuri organizate  tot de ei, frecvent si gratuit. Acele cursuri de la CECCAR sunt mai bune decat foarte multe cursuri pentru fiscalitate organizate de unii particulari pe bani grei. Este greu, ca nu aveti timp. Insa este un cerc vicios – dumneavoastra nu mergeti la cursuri ca sa introduceti date, insa nu veti face mai mult niciodata decat sa introduceti date, tocmai pentru ca nu va duceti la cursuri.

Sa nu va opriti la cursurile CECCAR, recomanda site-ul www.firme-contabilitate.net. Duceti-va si la conferintele de antreprenoriat, pentru a sti cum sa faceti sa aveti o viziune antreprenoriala a afacerii clientului dumneavoastra. Nu neglijati nici pregatirea salariatilor. Duceti-i cat de des se poate la cursuri si la conferinte. Incercati sa le cereti sa citeasca multa legislatie. De asemenea, atunci cand selectati angajatii, tineti cont si de rezultatele scolare dar si de nivelul teoretic al acestora. Extrem de greu va fi sa invatati o persoana care nu stie teoretic functiunea contului, cum functioneaza, practic, un debit ori un credit.

Investiti in angajati competenti, dar si motivati-i

Trebuie sa va opriti in a vedea angajatii ca pe niste procesatori umani ai documentelor si trebuie sa demarati procese pentru motivarea lor. Lucrul este greu de facut, intrucat nici pe Dvs s-ar putea sa nu va mai vedeti ca fiind altceva decat niste roboti umani – si poate nici pe Dvs nu mai stiti cum sa va mai motivati.

Nu vorbim aici despre cazurile acelea de desconsiderarea angajatului, care evident exista si nu vin cu nimic bun in afacerea dumneavoastra – mai bine sa-i dati afara pe aceia pe care ii desconsiderati si o luati de la capat, impreuna cu altcineva, cu care puteti lucra frumos. Vorbim mai degraba aici despre intrarea intr-o oarecare rutina, intr-un anume cerc vicios unde intra chiar aceia care detin firme de contabilitate, cerc vicios in care sunt atrasi inevitabil si angajatii. In mod normal, angajatii fac ceea ce vad si ei la aceia care ii conduc. Deci, cei ce detin aceste firme de contabilitate dau pulsul, dau starea si directia de mers, din acest punct de vedere Dvs sunteti unici si direct raspunzatori de ceea ce se intampla.

Ce fac cei ce detin firme mici, cu 1, 2 ori 3 salariati? Nimic nou: prelucreaza incontinuu actele si depun declaratiile cu unicul tel de a achita chiria sediului si pentru a plati angajatii, si eventual, daca mai apuca, sa plateasca niste impozite, preferabil inainte de a li se popri conturile.  Insa deoarece nu faceti altceva decat prelucrare de acte, nu puteti sa cresteti. Pentru ca nu motivati angajatii suficient, aveti o rotatie mare a personalului, din aceasta cauza ajungeti sa prestati servicii la marginea decentei, ajungand, intr-un final, sa fiti in situatia sa nu mai puteti plati chiria. Dumneavoastra cata forta dar si cat chef de multa munca mai aveti in aceasta situatie?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *