De afaceri

3 Provocari de antreprenoriat si solutii posibile

Antreprenoriatul este plin de provocari. Desi atat antreprenorii incepatori, cat si cei experimentati trebuie sa faca fata provocarilor, natura acestor provocari este semnificativ diferita. Pentru acestia din urma, majoritatea provocarilor cuprind infiintarea unui nou brand sau mentinerea afacerii in capul ligii si transformarea afacerii intr-una semnificativ profitabila. Dar pentru noii antreprenori, apar unele provocari unice, dar si frecvente, cum ar fi organizarea finantarii pentru a lansa afacerea, alegerea afacerii potrivite, mentinerea fluxului de numerar, infruntarea unui numar semnificativ de concurenti, gasirea clientilor, identificarea strategiilor de marketing potrivite pentru a-si face un loc in piata, gestionarea situatiilor bugetare reduse etc.

Sa aruncam o privire la cele mai frecvente provocari ale intreprinderilor mici carora noii antreprenori trebuie sa le faca fata, pe langa gasirea solutiilor pentru fiecare dintre ele. Daca sunteti un antreprenor in devenire si planuiti infiintarea unei firme, urmatoarele sfaturi va vor ajuta sa va usurati calatoria.

1. Capital

Provocarea: Doriti sa cresteti sau sa incepeti noua afacere, dar va confruntati cu dificultati de finantare pentru noii proprietari de afaceri.

Solutia: Desi exista diferite modalitati de a rezolva finantarea intreprinderilor mici, incepand de la prieteni si familie pana la imprumuturi bancare conventionale, multi antreprenori cu experienta cred ca modelul de crestere auto-alimentat este cel mai bun si cel mai putin riscant. In loc sa incercati sa infiintati o companie mare de afaceri peste noapte, vizati clientii dumneavoastra principali. Daca le puteti oferi servicii cu valoare adaugata, in virtutea publicitatii din vorba-n vorba, afacerea dumneavoastra se va dezvolta automat. Cu toate acestea, daca oricum aveti nevoie de finantare externa, nu uitati sa consultati un avocat pentru a evita complicatiile viitoare.

2. Afaceri corecte

Provocarea: Doua dintre cele mai importante motive care stau la baza esecului noilor antreprenori sunt incapacitatea de a selecta afacerea potrivita si de a o face in mod adecvat, de exemplu intr-un mod etic.

Solutia: In primul rand, pentru a avea succes in noua dumneavoastra afacere, trebuie sa aveti un produs sau un serviciu remarcabil care sa adauge valoare vietii clientului dumneavoastra. In al doilea rand, trebuie sa va mentineti etica. Acestea fiind spuse, trebuie sa livrati exact ceea ce ati spus ca veti livra. Pentru ca, daca nu reusiti sa faceti acest lucru, din nou in virtutea publicitatii din vorba-n vorba, veti extinde cu greu afacerea, deoarece nu veti reusi sa atrageti clienti noi sau sa va pastrati clientela existenta. Amintiti-va – este usor sa atrageti clienti pentru prima data, dar este mult mai dificil sa ii tineti alaturi.

3. Flux de numerar

Provocarea: intreprinderile mici nu pot supravietui daca nu respecta orientarile privind fluxul de numerar si aceasta este probabil una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta noii antreprenori in materie de contabilitate. De exemplu, efectuati o treaba in timp util, ridicati factura si primiti plata dupa o luna. Intre timp, trebuie sa suportati toate cheltuielile legate de afacere, cum ar fi costurile de infrastructura, salariul angajatului si, in plus, cheltuielile personale. Si in cazul in care nu sunteti deloc platit, doar o minune va poate ajuta.

Solutia: Planificarea si bugetarea adecvate sunt esentiale pentru mentinerea fluxului de numerar. O modalitate de a creste fluxul de numerar este solicitarea unei plati in avans ori de cate ori primiti o comanda. In acest fel, veti putea sa va platiti cheltuielile, pastrand in acelasi timp un profit. O alta modalitate de crestere a fluxului de numerar este sa le solicitati clientilor dumneavoastra plata mai rapida a facturilor. In loc de 30 de zile, le puteti cere clientilor sa va plateasca factura dupa 15 zile. In acest fel, daca clientul intarzie la plata, veti avea in continuare catva timp la dispozitie. A treia cale este putin neobisnuita si depinde in totalitate de raportul dumneavoastra cu proprii furnizori. Daca reusiti sa ii faceti pe vanzatori sa fie de acord sa va factureze dupa 45, 60 sau 90 de zile, veti avea suficient timp pentru a primi platile si apoi pentru a plati facturile acestora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *